Talgrafin ohjelmisto kasvaa yhdessä vermanin kanssa

Verman on vuonna 1987 perustettu suomalainen perheyritys, jonka missiona on edistää ihmisten jokapäiväistä terveyttä ja hyvinvointia. Talgrafin ohjelmiston avulla raportointiin käytetystä työajasta on vähentynyt noin puolet.

Vermanin tuotteisiin kuuluvat erilaiset lääkkeet, ravintolisät ja muut terveyttä edistävät tuotteet. Vuosien varrella pieni perheyritys on kasvanut suurempiin mittakaavoihin aina konserniksi saakka.

– Toimintamme on laajentunut hyvin paljon ja mukaan on tullut muun muassa tytäryritys, kertoo Vermanilla controllerina työskentelevä Maarit Heinonen.

Käyttöönotto oli sujuva

Heinosen mukaan Talgrafin ohjelmisto on soveltunut Vermanin käyttöön todella hyvin, sillä ohjelmisto kasvaa yhdessä konsernin kanssa. Käyttöönotto sujui hyvin ja yhteistyö Talgrafin kanssa oli todella sujuvaa.

– Heiltä tulee paljon ideoita siihen, miten ohjelmistoa voisi käyttää. Me puolestamme aina kerromme, millainen tarve meillä milläkin hetkellä on. Se on ollut toimiva kombo, Heinonen kiittelee.

– Mielestäni se on aina mielenkiintoista lähteä kehittämään toimintatapoja, Heinonen toteaa.

Puolet raportointiin käytettävästä ajasta on vapautunut

Talgrafin ohjelmisto on tuonut kaivattua helpotusta erityisesti raportointiin. Nyt koko konserni voi käyttää samoja raportointi- ja budjettipohjia. Ohjelmisto tuo tarjolle myös aiempaa enemmän analyysiin liittyviä työkaluja.

– Ajanhan ei pitäisi mennä itse raportointiin vaan siihen, mitä niistä luvuista saadaan irti, Heinonen painottaa.

– Aiemmin käytimme raportointiin paljon aikaa. Voisin veikata, että noin puolet kuukausittaisesta raportointiin käytettävästä työajasta on tämän ohjelmiston myötä vapautunut. Se on meille huima parannus, Heinonen sanoo.

“Talgrafin asiakaspalvelu on toiminut mielestäni todella hyvin ja nopeasti”

Käyttöönoton jälkeenkin yhteistyö Talgrafin kanssa on sujunut hyvin. Tarvittavat muutostyöt eivät Heinosen mielestä ole olleet kovinkaan ongelmallisia ja apua on ollut aina tarvittaessa saatavilla.

– Talgrafin asiakaspalvelu on toiminut mielestäni todella hyvin ja nopeasti. Olen käyttänyt monia raportointiohjelmia, budjetointiohjelmia ja toiminnanohjausjärjestelmiä. Tämä on mielestäni ollut parhaimmasta päästä, Heinonen summaa.