Tervetuloa tutustumaan Talgrafin asiakastuen arkeen, jossa asiakkaidemme tyytyväisyys on aina etusijalla! Haluamme esitellä sinulle yhden tärkeän osan tiimiämme – Software Specialist Timo Peurasaaren, jonka omistautuminen ja asiantuntemus tekevät hänestä todellisen asiakaspalvelun ammattilaisen. Timo on osa meidän Customer Happiness Teamia, jonka pääasiallisena tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat parasta mahdollista tukea ja palvelua ohjelmistojemme käyttöön liittyen.

Oulun toimipisteeltämme käsin Timo tarjoaa päivittäin asiakkaillemme nopeita ja asiantuntevia ratkaisuja, ja hänen tyyntä ja positiivista asennettaan ei voi olla huomaamatta. Timon kanssa työskentely on kuin kädenpuristus – varma, ystävällinen ja luotettava. Nyt onkin täydellinen hetki tutustua hieman tarkemmin Timoon, kurkistaa hänen arkeensa ja kuulla hänen ajatuksiaan myös siitä, mikä tekee Talgrafista erityisen paikan työskennellä.

Ja muista, jos haluat verkostoitua Timon kanssa, niin nappaa tästä Timon LinkedIn-profiili haltuun ja pistä samalla seurantaan myös Talgrafin kanava, niin kuulet lisää meidän mahtavasta työyhteisöstämme ja ajankohtaisista asioista myös tulevaisuudessa!

Software Specialist Timo Peurasaari omin sanoin olkaa hyvät

Hei, ja terveisiä täältä Oulusta!

Olen Timo Peurasaari ja alun perin Kemistä lähtöisin, mutta identifioidun vahvasti oululaiseksi, sillä täällä on vietetty noin 4/5 elämästä. Harrastuksina minulla on monipuolinen liikunta ja rakkaimpana lajina jo vuosien ajan ollut frisbeegolf. Vaelluskärpänenkin puraisi pari vuotta sitten, mutta sitä on päästy harrastamaan valitettavan vähän vielä toistaiseksi.

Ennen Talgrafia tein 11 vuotta töitä B2B- ja B2C-myynnin ja asiakaspalvelun parissa yhdessä Suomen suurimmista viihde-elektroniikka-alan yrityksistä, mistä tarttui kivasti näkemystä ja kokemusta ihmisten kanssa toimimisesta. Voisi väittää jonkinlaiseksi keittiöpsykologian elämänkouluksi, sillä niin monenlaisen ihmisen kanssa tuli juteltua vuosien varrella. Sitä ennen on tullut tehtyä erilaisia lyhyempiä pätkätöitä opiskeluiden ohessa tehdastöistä siivoushommiin.

Vuosien varrella on tullut opiskeltua niin yliopistossa kuin ammattikorkeakoulussakin tietojenkäsittelyn, tietotekniikan ja liiketalouden aloilla. Kaikista näistä opinnoista on ollut paljon hyötyä työskennellessä BI-ohjelmistojen parissa.

Talgrafilla työhistoriaa on kertynyt nyt noin viisi ja puoli vuotta. Työnimikkeeni on Software Specialist, eli ohjelmistoasiantuntija, ja työskentelen osana Customer Happiness Teamia, mikä käytännössä tarkoittaa eräänlaisena linkkinä olemista asiakkaan, tuotekehityksen ja myynnin välissä. Asiakkaille tarjotaan tukea, koulutusta ja konsultointia Talgrafin ohjelmistojen osalta. Tuotekehityksen kanssa ollaan tiiviisti yhteistyössä ohjelmiston kehityksessä tekemällä esimerkiksi ohjelmistotestausta ja bugiraportteja sekä keskustelemalla ohjelmistojen ominaisuuksista. Myynnille ollaan tarvittaessa henkisenä ja teknisenä tukena sekä tuetaan osallistumalla itsekin myyntiin. Näiden lisäksi työtehtäviin kuuluu muun muassa ohjeiden laatimista ja käyttöönottoihin liittyvät asennukset, mitkä sisältävät pilviympäristöjen pystytykset ja erilaisia integraatioasennuksia. Kuten näkyy, niin työnkuvaa on mahdotonta tiivistää yhteen lauseeseen.

Talgrafissa parasta on se, että tämä on tosi ihmislähtöinen ja matalan hierarkian työpaikka. Täällä annetaan vapaat kädet tekemiselle ilman turhaa mikromanageerausta ja ymmärretään, että ihmisellä on elämää töiden ulkopuolellakin. Ja koska tiimit ovat pieniä, niin jokainen saa tehdä osaamisensa mukaan hyvin monipuolisesti töitä laidasta laitaan.